מתנות לידה - עם רקמת שם התינוק

יום שלישי, 12 במרץ 2013

תבשיל קציצות מרוקאיות של סבתא

שנים שאני מחכה למתכון הזה מסבתא שלי (שתחייה עד 120)
כל פעם יש לה את אותו משפט: "כפרה עלייך יא אבני איך אני אתן לך את המתכון אני אין לי כמויות".
החלטתי שזהו יום שישי אני אצלה ונעשה שלב שלב עד שנדע את כל הכמויות.
טוב סבתא לא שמחה על הרעיון, אבל היא שכחה שהנכד שלה מטורף על בישול ובעיקר על הקציצות שלה.
רק שאני שכחתי שסבתא שלי מבשלת בשעות קצת הזויות.
היא הפצירה בי " יום שישי בשעה 05:00 בבוקר אתה כאן!"
מההה??!!!, סבתא יש מכבי יום חמישי אני בהיכל עד 00:30 לפחות!!
"אז אל תבוא ,אין קציצות". טוב סבבה אני יגיע בזמן.
איחרתי כמובן בחצי שעה היא נזפה בי כמו סבתא פולניה, אבל זה נגמר בנשיקה ויאלללה לעבודה.


מצרכים:

1 קילו בשר בקר
1/2 חבילת פטרוזיליה
1/3 חבילת כוסברה
1 בצל בינוני
מלח
פלפל
כף כמון
1/2 כף פפריקה אדומה
1/2 כפית פפריקה חריפה
½ 2 כפות של "ראס אל חנות" ,זה הסוד הגדול של קציצות מרוקאיות
 אופן ההכנה:
לערבב הכל ביחד את כל הבשר והתבלינים ככל שתערבבו הרבה כך הקציצות יצאו עסיסיות ורכות, לטעום ובמידה וחסר תבלינים יש להוסיף.להכין קציצות בגודל בינוני מינוס, קטנות אך לא פיצפוניות ולטגן. לא לטגן הרבה זמן ממש טיגון קצר רק לסגור מעט את הקציצה וזהו יאללה הולכים לרוטב.
חומרים לתבשיל:
5 עגבניות בשלות
2 בצלים לחתוך לקוביות
4 שיני שום
3 קופסאות רסק  עגבניות קטנות
½ 1 כפות סוכר
½ 1 כף ראס אל חנות (במידה ואין ניתן להשתמש בחוואיג' )
½1 כפות כמון
1 כף פפריקה חריפה
1 כף פפריקה אדומה עם מעט שמן בערך 1/3 כוס
½ חבילה פטרוזיליה קצוצה

אופן ההכנה:

לטגן בצל, להוסיף שום, אח"כ את העגבניות לחכות לריכוך ואז להוסיף רסק וסוכר. 
מתבלים את הרוטב עם כל התבלינים ואז מוסיפים את הקציצות,
מוסיפים מים שיגיעו לגובה כחצי סיר שיספיק לכיסוי הקציצות. להרתיח להנמיך,ולבשל עוד 30דקות
ניתן להגיש עם קוסקוס או אורז לבן 
בתאבון.

נ.ב
אני וסבתא סיימנו את הבישול תוך שעתיים בערך בשעה 08:30 "ואז הגיעה הפצצה של סבתא"
"יאלללה כפרה עלייך שב לאכול!"
מה לאכול סבתא 08:30 בבוקר???
סבתא ישר הטיחה בי :"אז למי עשיתי את זה?? יאללה יא אבני שב שב לאכול 
לפני שאני זורקת לך את הדפים האלו של המתכון"
והאמת סבתא צדקה היה שווה לאכול את הקציצות שלה אפילו בשעת כוס הקפה שלי.

למתכונים נוספים שלי ניתן למצוא באתר picrest.co.il
אתר מדהים שמאגד את כל המתכונים ברשת במקום אחד!

מתכוני בשר | מבחר מתכונים | מתכוני עוף ובשר | חדש מתכונים כשרים לראש השנה | מחפש מתכון לפסח? |מתכוני מאסטר שף בשר מתאימים לערב פסח | קציצות לערב פסח

48 תגובות:

  1. מתכון מעולה הכנתי לשבת. האמת שהכנתי את המתכון רק בגלל התמונות שווה ביותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. הקציצות יצאו קשות למה

      מחק
    2. שים לב!! לא ללוש את הבשר!! אלא להכניס אוויר כמו בקיפול של קצפת. כן כן בדיוק כך. כל עוד תכניס אוויר לקציצות, הם יצאו פריכות וטעימות. בוודאות.
      אם בכל זאת יצא לך קשה. אתה יכול לשרוף חצילים על האש ולהכניס פנימה את ליבת החציל. לא אוהב חציל? אין בעיה 4 כפות מים ומיץ מעגבנייה אחת תעשה את הקציצה פריכה מאוד. בתאבון

      מחק
    3. תוסיף עוד בצל או אפילו 2. זה ממש מרכך את הקציצות. אני לכמות כזאת של בשר משתמשת ב4 בצלים

      מחק
  2. איזו סבתא חמודה, מזכירה לי את הסבתא העיראקית שלי... :)

    השבמחק
  3. אני חייבת לציין שזה המתכון הטוב ביותר לקציצות מרוקאיות!!!
    מקסים מקסים......

    השבמחק
    תשובות
    1. בהחלט מתכון מדהים ! הכי חשוב שבעלי אהב :)

      מחק
  4. אני מת להכין.. וכבר קניתי את כל החומרים.. לפני שאני מתחיל שאלה - הכמויות של התבלינים נראות לי קצת מוגזמות.. יכול להיות שהתכוונת לרשום כפית ורשמת כף?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      הכמויות מדויקות. אולי נראה לך מוגזם, אבל אל דאגה אכן זה כף ולא כפית, הבשר חייב תיבול והרבה.
      בהצלחה ואל תשכח לתת דיווח...

      מחק
  5. נראה מוזר כמות הכמון

    השבמחק
    תשובות
    1. אל דאגה זה יוצא טעים מאוד. הכמון לא משתלט על הטעם.
      התבלין ראס אל חנות מעדן אותו.
      ואל תשכח סבתות לא טועות אף פעם.חחח

      מחק
    2. טוב נראה השבת,דיווח בשבוע הבא.

      מחק
    3. לא מצאתי את הראס אל חנות אז אני אשתמש בתבלין לקציצות

      מחק
    4. היה טעים מאוד רק מומלץ לא להגזים בכמון

      מחק
  6. נראה מעולה.. בתור אחת שמגעגעת לקציצות של סבתא.. רק שאלה אחת..
    בלי ביצה? פירורי לחם? משהו בסגנון?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי
      בלי בלי בלי......
      לדעתי כל התוספות הורסות את מרקם הקציצות.
      אל דאגה הקציצה לא תתפרק לך. הן יצאו מדהימות וטעימות להפליא.
      מאסטר שף בשר

      מחק
  7. שלום רציתי לדעת אם אני רוצה להכין חצי קילו בשר אז להשתמש בחצי מהכמות של כל דבר?תודה

    השבמחק
  8. שלום רציתי לשאול אם אני מכינה חצי קילו בשר היחס של התבלינים גם חצי מכל דבר נכון?וגם לרוטב גם חצי?תודה מראש

    השבמחק
    תשובות
    1. כמה שאלות יש פה? הבחור בדיוק כמוכם לא יודע מי נגד מי על השאלות רק הסבתא תוכל להשיב הוא רק שאל אותה איך מכינים יש מתכון נראה ברור לחלוטין ונראה טעים

      מחק
  9. מתכון מעולה תודה.
    מזמן רציתי לעשות כזה מתכון וזה בהחלט השתלם!
    כמות התיבול נכונה!זה אוכל מרוקאי, וזה מה שמבדיל בין קציצות מרוקאיות לקציצות רגילות שטעם הבשר דומיננתי יותר.
    אוכל הודי הרבה יותר מתובל מזה...
    כל הכבוד נהנתי מכל ביס!
    ואגב אפשר גם לטגן את הקציצות יותר ולאכול ככה הם פשוט מעולים!!!

    השבמחק
  10. שאלה אחת לפני שאני רץ להכין... מה עושים עם העגבניות? קוצצים, חותכים לקוביות או מגררים?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא משנה, איך שבא לך! העיקר שיהיה רוטב סמיך וטעים

      מחק
  11. מתי מוסיפים את הפטרוזיליה?

    השבמחק
    תשובות
    1. בזמן הכנת הקציצות מכניסים את הפטרוזיליה

      מחק
    2. התכוונתי לפטרוזיליה שברוטב

      מחק
    3. לאחר הכנסת הקציצות מוסיפים את הפטרוזיליה לרוטב.

      מחק
  12. היי,
    יצא מאוד טעים, אבל טיפה יבש ולא מספיק רך.
    מה פספסתי ? ניסיתי לערבב די הרבה את תערובת הבשר...

    תודה רבה וגמר חתימה טובה

    השבמחק
  13. פוסט מקסים! ויופי של קציצות :)

    השבמחק
  14. בס"ד

    היי,

    נשמע טעים, רק מה - בעלי אשכנזי ואם אני מכניסה יותר מחצי כפית של ראס-אל-חנות ועוד מוסיפה לזה כמון - ישר הוא חוטף צרבת, סחרחורת ומה לא חחחחחחחחח אני ממליצה לגרד בפנים שורש סלרי ולגיוון אפשר גם שומן כבש... מעדן!!!

    מועדים לשמחה - ובתיאבון! ;-)

    השבמחק
  15. לפי דעתי צריך להוסיף חלה רטובה או כיצד פירורי לחם אחרת יוצא יבש, אני מוסיפה שמן וכיצד מים ויוצאים רכות חבל על הזמן ,

    השבמחק
  16. פשוט מעולה!!!
    כמעט התפתתי להוסיף ביצה ופירורי לחם כמו שאני רגילה - ומהיום זה לא נכנס לי לתערובת קציצות לעולם!

    מעולם לא יצאו לי קציצות במרקם כזה, תודה!

    השבמחק
  17. מתכון מושלםםםם כולם טרפו את הקציצות האלהה ! :D תודה!!

    השבמחק
  18. מתכון כל כך פשוט וטעים... המשפחה חיסלה את הקציצות

    השבמחק
  19. בפעם הראשונה לא הוספתי לחם לקציצות והן יצאו פשוט מעולותתתתתתת.... לא האמנתי שאפשר להכין ללא לחם או סודה לשתייה. כל הכבוד אתר ממכר עם אוכל ממכר. פנינה

    השבמחק
  20. מדהים!!! הכנתי ואכלתי קציצות רבות אך אלה עולות על כולנה

    השבמחק
  21. אני הכנתי יצא טעים!

    השבמחק
  22. היי הכנתי וקצת הסתבכתי אבל הטעם נהדר הקציצות יצאו מעולות רק ברוטב נתקעתי יצא לי מימי מדי ורשום שזה צריך לצאת סמיך ובכל זאת לאחר חצי שעה כמו שכתוב נשאר לי מים מה ניתן לעשות ובקשר למכסה משאירים על הסיר או סיר פתוח אשמח לתשובה תודה ושבת קסומה נעימה והכי חשוב טעימה

    השבמחק
  23. מבשלים עם מכסה סגור או פתוח ולמה נשאר לי הרבה רוטב?

    השבמחק
  24. גירדתי ראש כרפס הוספתי ביצה וגירדתי תפוח אדמה ויצא מדהיםםםם

    השבמחק
  25. הכנתי את המתכון..
    את האמת? דומה מאוד למתכון של סבתא שלי.. ממש טעים!!

    השבמחק
  26. אם רוצים קציצות רכות אז צריך להוסיף פירורי לחם או קמח מצה וגם ביצה אחת וכל שאר המתכון כרגיל בהצלחה

    השבמחק
    תשובות
    1. ביצה לא מוסיפה "רכות" לקציצות, אלא משמשת ל"קשירת" התערובת בכדי שהקציצות לא יתפוררו.
      1/3 עד 1/2 כוס מי סודה ייתנו לך מסה יותר אוורירית

      מחק
  27. מתכון מצויין!
    פשוט תענוג!

    השבמחק
  28. מתכון מעולה ,
    תודה רבה

    השבמחק
  29. הכנתי היום לסעודה של פורים. טעים מאוד מאוד. כולם נהנו.מתכון מוצלח מאוד שינוסה עוד פעם.

    השבמחק
  30. מתכון מנצח!!
    תודה רבה

    השבמחק
  31. כולנו ליקקנו את האצבעות... בעלי לא מוכן לשמוע על שום קציצות אחרות

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...