מתנות לידה - עם רקמת שם התינוק

יום חמישי, 5 באפריל 2012

תבשיל כבש מרוקאי לערב ראש השנה ופסח


תבשיל כבש מרוקאי
 תבשיל כבש מרוקאי , לערב פסח וחגי ישראל
המתכון הינו מתכון מקורי של סבתי שתחייה.
שנים אני מכינה עם סבתי את המתכון הזה.
במשך השנים התחלתי מעט "לשדרג" אותו.
אבל הבסיס שלו נשאר תמיד אותו דבר.
אם אתם אוהבים כבש, זה המתכון המושלם בשבילכם.
תבשיל כבש מרוקאי לארוחה עם חברים ובני משפחה לשבת וחג
עכשיו באתר מאסטר שף בשר, מתכוני בשר כשרים לראש השנה ,ערב פסח. מתכון כבש מרוקאי מושלם לחג | תבשיל כבש לערב פסח | מחפש מתכון כבש לערב פסח? תבשיל כבש לראש השנה| מתכון מושלם לראש השנה כבש
מתכוני מאסטר שף בשר כשרים לפסח.
מצרכים:
1 קג' בשר טלה,חתוך לקוביות
2 כפות שמן זית
1 בצל גדול קצוץ גס
4 שיני שום כתוש | 2 טבליות שום כתוש דורות
 400ml ציר ירקות או ציר טלה (2 כוסות מים גם טוב)
קליפת לימון מגורדת
1 תפוז סחוט
1 מקל קינמון
1 כפית דבש
 175g משמשים מיובשים מוכנים לאכילה
 3 כפות נענע טרייה קצוצה |  2 טבליות עשבי תיבול דורות
 25 גרם שקדים קלויים קלופיים

אופן ההכנה:

בסיר עמוק ויצוק ברזל מכניסים שמן זית. מוסיפים את קוביות בשר הכבש ,ומטגנים מכל הצדדים כ- 3 דק' עד להשחמה. מעבירים את בשר הכבש לצלחת, ומחזירים את מיצי הכבש לסיר (לא לוותר על המיץ הטעם שלו פשוט מדהים)
בסיר מטגנים בצל גדול ושום עד לריכוך הבצל כ- 5 דק'. מחזירים את בשר הכבש לסיר ומוסיפים
את קליפת ומיץ הלימון, קינמון, דבש, תפוז סחוט, ציר ירקות (או 2 כוסות מים) מלח ופלפל. מביאים לרתיחה ואז מנמיכים את הלהבה, מכסים ומבשלים בעדינות במשך שעה וחצי.
לאחר כשעה וחצי  בישול מוסיפים את המשמשים ומפזרים את השקדים הטחונים. ממשיכים לבישול של עוד כ- 40דק'
לאחר סגירת האש מפזרים את 3 כפות הנענע הטרייה.
מומלץ לאכול בתוספת קוסקוס מרוקאי. (לא בפסח)
אם אתם אוכלים קטניות בפסח, אז אורז לבן הינה תוספת נהדרת לכבש.

מתכון כבש מרוקאי תבשיל כבש ארומטי | תבשיל כבש לראש השנה מתכונים בשרים כשרים לשבתות וחגים.
מבחר מתכונים מושלמים לאירוח חברים וערבי חג | מתכוני בשר לפסח | מתכון בשר ראש | מסעדות בהרצליה


10 תגובות:

  1. מנה שמזכירה לי את הסתבא המרוקאית שלי. מתכון כמעט מדיוק של הסבתא רבה שלי לתבשיל כבש ופירות יבשים.
    טעים ומזין,לקראת ראש השנה אני חייבת להכין את זה שוב.

    השבמחק
  2. מגרה ומזמין ביותר!
    אחרי החג בטוח אנסה

    השבמחק
  3. איך ניתן להרשם לרשימת תפוצה במייל?
    אני מעוניינת לקבל עידכונים,ויש לי רק מייל.
    תודה עידית
    חג שמח

    השבמחק
  4. מתכון מקסים, יום ראשון לערב ראש השנה אני הולכת להכין את המתכון הזה.

    השבמחק
  5. כבר 3 שנים שאני מכין לחג את המתכון הזה.
    טעים טעים טעים.
    תודה.

    השבמחק
  6. לא נאמר "שקדים טחונים" במצרכים אלא "שקדים קלויים קלופים". צריך לדייק במושגים

    השבמחק
    תשובות
    1. מדהים! גורף המון מחמאות בערב החג

      מחק
  7. אני מכינה את המתכון הזה כבר כמה שנים בפסח ובראש השנה ותמיד זה יוצא מדהים! תודה לכם!

    השבמחק
  8. אני מכינה את המתכון הזה כבר כמה שנים בפסח ובראש השנה ותמיד זה יוצא מדהים! תודה לכם!

    השבמחק

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...